Erhvervserfaring

Freelance UX’er, LEGO Education

Dec 2018 – Jun 2019
Brugeroplevelse på tværs af aldersgrupper. Jeg stod for brugervenlighed, wireframes, forberedelse til brugertests.

Digital Experience Designer, Duckwise

Nov 2015 – Nov 2018
Koncept og brugeroplevelse, brugervenlighed, digital og grafisk design ifm. mobile apps. Også deltaget i workshops og research.

Projekter for bl.a. Grundfos, Novo Nordisk, ClubMatas, BRF Kredit, Skandia etc.

Interaction Designer, iDeal Development

Aug 2013 – Okt 2015
Grafisk design, app design.
Projekter for bl.a. DGI, Tall Ships Races, Kulturnat Grønland og flere startups

Interesse projekter

Car Spotting App.

Inspireret af min venindes søn på 14 år. Han elsker at tage ind til Aarhus med sit spejlrefleks og tage fotos af lækre og sjældne biler.
Jeg har tilføjet en sektion hvor man kan battle sine venner ex. at man skal finde 10 bestemte biler først.


Interaktion & Design


“Apps minder mig om dengang jeg selv spillede Gameboy (murstens-modellen). Det var mest Super Mario jeg var optaget af. Jeg husker den fantastiske følelse af at styre noget og gå på opdagelse i en verden af junglebaner med guldmønter og skildpadde-væsener.

Når jeg designer apps har jeg den samme legende energi med mig. Jeg kan godt lide at udfordre gængse måder vi gør ting på og finde på nye interaktionsmønstre. I virkeligheden læner den digitale verden sig tæt op af den analoge verden vi kender.”

Illustrationer til en app

Sanke App Design. 

En stemningsfyldt app med fokus på årstiderne. Designet med forståelsen om at vi har brug for at genlære naturen og dens spisekammer. Lær om naturens områder og gå selv på opdagelse.

Biologi App Design

Denne idé havde sit udspring i en ret nørdet biologi app, som skulle redesignes. Mit take var at gøre det mere brugervenligt.
I app’en samler man sine observationer. Og kan se kortoptegnelser over hvor der er gode chancer for at finde bestemte arter.

Museum Augmented Reality Concept